هبه حلمي تكشف عن عشقها للفيروز والعقيق والياقوت

هبه حلمي تكشف عن عشقها للفيروز والعقيق والياقوت

تتحدث سيدة الاحجار الكريمة هبه حلمي عن عشقها للفيروز والعقيق والياقوت وفوائد الاحجار الكريمه وعن انضمامها لمبادرة الست المصرية ومؤسستها رحيمة الشريف وعن متابعتها لمدرب الجلود اسلام محمود فتقول :  انا متابعة مستر اسلام من فترة طويله ومتابعة انجازات المبادرة والعمل الرائع اللي بتقدمه سيدة الأعمال رحيمة الشريف مؤسسة المبادرة ، واشتركت في كورس الجلود و قابلت مستر وهو شخصية غاية في الذوق والادب و الفن وقابلت رحيمة الشريف اللي باعتبرها مثال للسيدة المصرية اللي بمليون راجل واللي عايزة تساعد السيدات المصريات وبتحولهم الي سيدات اعمال ليهم دخل وكارير و مستقبل ..

والجدير بالذكر أن الفنانة هبه حلمي حاصلة على بكالوريوس تجارة خارجية جامعة حلوان وتعمل موظفة بمركز المعلومات باتحاد الإذاعة والتلفزيون وتحدثت عن حلمها قائلة :  كان حلمي اكون صاحبة جاليري وتصميم الاكسسوار بالأحجار الكريمة من الأشياء الممتعه في حياتي و بيساعدني على الخروج من دوشة الحياه و همومها و بدأت تصميم الاكسسوار من ٣ سنوات تقريبا واتعلمته عشان بنعمل معارض خيرية في الشغل وحبيت يكون المعروضات متنوعه فعلا " الحاجه أم الاختراع ..
وأضافت : كنت دائما ما اقرأ عن فوائد الاحجار الكريمه للإنسان و مميزاتها و تأثير كل حجر على الإنسان ، حجر الفيروز السيناوي بيعطي الإنسان طاقة ايجابيه و أضافت مبتسمة زي رحيمة الشريف بالظبط و باحسها وانا باشتغل فعلا و العقيق من أقيم الاحجار الكريمه و المثل بيقول " اللي بيلبس عقيق عمره ما يقع في ضيق " ... و لاني باعشق الجلود بدأت اطعم شغلي بالاحجار الكريمة و النحاس و بتعطي قيمة عاليه للمنتج ..

واختتمت سيدة الاحجار الكريمه حديثها : بتقديم الشكر لزوجها و أبنائها و اصدقائها و سيدة المبادرة رحيمة الشريف و مدربها اسلام محمود مدرب الجلود لدعهمم لها على طريق الهاندميد و تتمني لسيدات مصر بوجه عام بالنجاح و إثبات الذات و لسيدات المبادرة بوجه خاص

مقالات مشابهه

من قسم آخر


التقيمات

راديو القمة

radio

فيس بوك

a
;